torsdag 11 juni 2009

Alma Löv mitt i grönskan













Det är och finns och överallt: konst konst konst och däremellan natur natur natur; efter en stunds vandring mellan paviljonger och installationer, över den vackra ladans vackra skuggspel på golvet, längs igenvuxna stigar och över grönklädda fält glider det ena över i det tredje, ens blick blir inställd på ett slags upplevelsenivå där man tolkar och tar in...det är alltså sommarutställninge på ALma Löv Museum i Östra Ämtervik jag talar om och som varmt och grönt kan rekommenderas!

Öppettider: 6 juni - 22 aug dagl. 12.00 - 18.00
VÄRMLAND WOOD FESTIVAL
Stockholm med sitt vatten - Stockholm Vattenfestival. Värmland har skogen som största tillgång. Värmland Wood Festival är första ansatsen till planerad länsomfattande Värmland Wood Festival längre fram.
DEDIKATION SELMA
Med anledning av att det ar 100 år sen Selma Lagerlöf som första kvinna fick Nobelpriset i litteratur.
"Jag har ju en stor begåvning, det är inte värt att krusa med, men min själ är just därför i en ständig hunger och den behöver allt det stränga arbetets spänning för att vara i ro. Om jag inte har arbete så behöver jag kärlek eller stor framgång." * Under Kulturveckan 9-16 aug planeras en alternativ NOBELMIDDAG i Paleis Oranjestraat.

Inga kommentarer: