fredag 27 februari 2009

Framme i Hanoi

"...óean kunde inte ha bọat bảtte!" (maste lera mig talamod med det vietnamesiska tangentbordet!)...resan kunde inte ha borjat bettre: mitt pass var stukat och dermed ogiltigt! En och en halv timme till avgang: taxi till Arlanda-polisen och ett grisskaert passprovisorium i handen pa 5 min; taxi tillbaka... och sa upp i luften, ner i KHV, upp igen. Blir sittande intill en stor och hostande norrman, inklemd mot nodutgangsdorren i dryga 10 timmar. Nytt byte i BGKOK och ett mindre, trivsamt ThaiAirplan. Och sa ut i den fuktvarma Hanoi-lùten... med klockan 7 timmar framvevad.

5 kommentarer:

Per H sa...

Låter härligt! Ogiltigt pass, hostande stor norrman och ett vietnamesiskt tangentbord. Skönt att du är på plats. Här hemma, i alla fall i Karlstad, är det isigt och kallt men talgoxarna sjunger vårsånger.

Anonym sa...

Bäste vän! Och jag som inte är med och förhindrar dig att köpa så stora skulpturer att du inte kommer med planet tillbaka till Fensbol! - Ta det vackert! STEWE

Mille Wulff sa...

http://nydahlsoccident.blogspot.com/
Vill bara tipsa om en annan bokbloggofil som jag fann idag.
Hälsa i Vietnam från Mille

Inkan© sa...

Fantastiskt att det trots allt går att fixa ett provisoriskt pass på kort tid! Min yngste son råkade ut för detta -han skulle flyga till Boston och besöka storebror ( min äldste son...) Men tack vare Arlanda polisen ordnade det sig och "ungen" kunde få fira nyår hos sin älskade broder.

Det blir spännande att få ta del av resebrev,hm och stora norrmän ska man nog akta sig för(?)

Anonym sa...

tack for helsningar och allt. vietnam er ett brusande nu.B.