onsdag 21 januari 2009

Ett brev från Stockholm...

Hej Bengt!

Det var kul att träffas. Ring gärna igen när du är i Stockholm. Dikten av dig som Adam valde att presentera i skoltidningen är "Näsan mot rutan"från diktsamlingen Byvägen. Han tyckte den passade bra att läsa just nu. Jag har funderat lite på dina tankar att göra Bengbloggen till ett slags tidskrift. På sätt och vis är den ju redan det. Skrift som förhåller sig till tiden. Såväl nuet, historien som oändligheten. Poesi och politik. Poesi om politik. Poesi som politik. Poesi och poetik. De flesta bloggar handlar ju bara om ett jag, medan i din blogg är det ett jag som hela tiden står i dialog med andras texter och världar. Det som jag tycker bäst om med bloggen som form är att det droppar in bidrag ett efter ett. Lösa blad kommer singlande genom cyberrymden och sätts in i bloggpärmen. Jag vet aldrig vad som väntar runt blogghörnet. Om man vill kan ju bloggen bli ett multimedium. Redan nu har du ju foto och text. Vad jag förstår utan att kunna det tekniskt kan man ju även ha med musik eller ljud i form av ljudfiler om någon av dina musikervänner vill bidra - även rörliga bilder verkar lätt att lägga ut. Förstår dock om du vill värna om det skrivna ordet i första hand.

Vänliga häls Klaus

2 kommentarer:

Bengt Bergs Blog Heidruns sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bengt Bergs Blog Heidruns sa...

Klaus, fint att råkas och spåna vidare med bloggidéerna. Dikten spar jag och lägger in när det passar. Ha det bra, vi hörs!
B